Basisworkshop Storytelling in business

Herken je dit?

Informeer dan naar de mogelijkheden van de basisworkshop Storytelling in Business.

In de basisworkshop Storytelling voor professionals leer je de basis van storytelling. Wat is het? Hoe herken je de verhalen en hoe en waar kan je ze vertellen? Voor veel mensen is storytelling een begrip dat ze wel kennen of hebben gehoord, maar waar ‘handen en voeten’ ontbreken. Door gebruik te maken van een simpel verhaalmodel, leer je gebeurtenissen herkennen als onderdeel van een verhaal en leer je ook waar ze in een verhaal passen.

Storytelling

Verhalen vertellen is zo oud als de mensheid. Een goed verhaal is onderhoudend, boeiend en informatief en een goed verhaal ook goed vertellen is een kunst op zich. Storytelling in een zakelijke context is de laatste jaren aan een sterke opmars bezig. Want content daadwerkelijk ‘king’ is, dan is context toch zeker ‘queen’. Door storytelling kan je beide onderdelen (content en context) sterk met elkaar verbinden.

Verhalen

Verhalen bieden herkenning, geven betekenis aan gebeurtenissen en verbinden verteller en toehoorders. De kunst van het vertellen is daarom van grote waarde bij de impact van je presentaties, ook als ze voor het bedrijf zijn. Maar hoe maak je van een zakelijke presentatie een verhaal? En hoe gebruik je storytellingstechnieken effectief daarin?

Presentatie tips voor een goed verhaal

Het geheim van een goede presentatie is een goed verhaal. Als je je presentatie benadert als een verhaal, komen er ineens bijzondere elementen naar voren. Spanningsopbouw, belangrijke momenten, emoties, afronding, het zijn belangrijke onderdelen die je helpen bij de voorbereiding en die bij de presentatie de luisteraars boeien. In onze training helpen wij jou die elementen goed toe te passen door het geven van simpele presentatie tips.

Structuur

We leren je vertellen vanuit onze theaterachtergrond. Als theatermakers zijn we gewend een verhaal helder en boeiend over te brengen. Vanuit onze achtergrond in improvisatie zijn we getraind in het gebruiken van een sterke en heldere verhaalstructuur.

Storyspine

In de training werken we vooral met de storyspine, een model dat je in staat stelt het verhaal vorm te geven en de betekenis van het verhaal voor de luisteraars te duiden. Niet voor niets gebruikt de succesvolle filmstudio Pixar de storyspine als basis voor alle films.

Marcoen Hopstaken (1964) werkte 15 jaar als radiojournalist en is sinds 2004 professioneel theatermaker, acteur en trainer. In zijn presentatietraining en -coaching combineert hij het analytische van de journalistiek met de performance van theater.

Rechtstreeks contact? Bel of app Marcoen nu (06-53370909).

Groepsgrootte:
Maximaal 12 personen per trainer

Duur: Eén dagdeel
Prijs: Op aanvraag